Rapport från vuxenvärlden2
Friday, 16th Feb 2007, ten to five in the afternoon
I 8 veckor har jag varit vuxen nu. Jag har inkasserat en liten och en stor lön. Det är nog det bästa med allt

Men jag har bara varit full en gång... jag har ganska snabbt anammat en helt ny livsstil. Jag går upp 7.15. Jobbar 8-17. och sedan tränar jag eller äter glass och tittar på TV. På jobbet glor jag på min gigantiska iMac skärm hela dagen och dricker 2-4 koppar kaffe. Vid 22.30 är jag så tröttar att jag somnar på stört.
Tänkte dela ut två moralkakor till dig nu när jag har dig på tråden:
Första moralkakan: Se till att utbilda dig inom något du tycker är dunderkul för du kommer göra det 8x5 timmar i veckan.
Andra moralkakan: Se till att ha så himla kul du bara kan under din studietid!
Kan passa på att skvallra också. Seidi har också fått jobb här i Uppsala, så nu har ni två anledningar att komma och hälsa på
Grattis Seidi!
Volym såg ut att vara en riktig hit. Så kul!
PS. 2 mars ses vi i schlagerdimman.
Saknar er!
Magnus 2007-02-18
verkligen grattis seidi! jag saknar dig mkt ska jag säga dig. tack för att du e så himla fabolus! underbara underbara människa! jag försöker ringa i veckan. kärlek till bästa bästa |
|
|
You have to log in to write comments.
|
Rapport från vuxenvärlden
Friday, 22nd Dec 2006, twenty to four in the afternoon
Nu är det fredag och jag har fått känna på livet som vuxen i en vecka. 8-17 varje dag... Mitt jobb är helt fantastiskt

och jag får göra hur roliga saker som helst hela dagarna. Jag har dessutom fått en 24tum iMac dator

Var på jullunch i onsdags. Superfin mat och vin mitt på dagen. Det finns alltså vissa likheter med studentlivet trots allt.
Somnade dock kl 21.30 igår. Jag är helt slut! Så himla mycket nytt hela tiden.
Idag var jag i Enskede och mätte upp en skola. Vi har en supercool lasermätare som jag använde. På arkitektskolan fick vi använda tumstock eller snöre liksom...
Nu får jag julledigt fram till 2 januari och det är jag verkligen värd!
Efter denna vecka står det 1-0 till vuxenvärlden, då jag fått leka med lasermätare, supit mitt på dan och för att jag har fått så fin dator.
ELineliN 2007-01-04
supit mitt på dan måste väl klassas som ett student poäng? Du är Guld Lina! Lycka till i vuxenvärlden! Jag hör av mig om några år när jag också lever vuxenliv, så vi kan förstå varandra igen! Laser verkar ball men man ska ALDRIG underskatta en tumstock! Kram flingan! |
|
|
|
tack & adjö!
Wednesday, 13th Dec 2006, ten past two in the day
Till alla mina favoriter, vänner och andra underbara människor!
Den 12 dec tog jag min examen i arkitektur. Tack alla ni som var där och stöttade mig! Det kändes fantastiskt, samtidigt som det kändes "jaha... och nu då".
Känslorna är blandade men mest känns det spännande att se vad som väntar. Jag har fått jobb i Uppsala och hoppas nu på att många kommer på besök. Mitt studentkort gäller fram till sista mars, så än så länge kan jag göra Uppsala nationerna

Hoppas på att få kramas med alla raringar innan lördag, då flyttlasset går! Annars vill jag önska alla lycka till i framtiden och många dyra julklappar!

Lina
|
|
Dags att öva!
Sunday, 30th Jul 2006, a quarter past six at dusk
Snart drar klubbarna på Helsingkrona igång igen och för er som är nya eller ni som inte känner er säkra på "movesen" kommer här lite inspiration.
video.google.com/videoplay?docid=8027517653214704608
|
|
Äldre inlägg »